Αναγνώστες

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Ριζικές αλλαγές στην Θεσσαλονίκη που ευνοούν το περιβάλλον

"Παρεμβάσεις για την ανάπλαση και την ανασυγκρότηση της Θεσσαλονίκης προανήγγειλε η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη από τη συμπρωτεύουσα, όπου πραγματοποίησε την Πέμπτη συναντήσεις με τοπικούς φορείς και με στελέχη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης (ΟΡΘ).

Αναφερόμενη στο νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, η κυρία Μπιρμπίλη τόνισε πως αξιολογείται και επεξεργάζεται από τον ΟΡΘ και συμπλήρωσε ότι θα δοθεί προς διαβούλευση.
Για το σύνθετο έργο της διευθέτησης και περιβαλλοντικής ανάπλασης της Περιφερειακής Τάφρου η κυρία Μπιρμπίλη υπογράμμισε πως πρόκειται για παρέμβαση υπερτοπικής σημασίας που συνδέει το Σεϊχ Σου με τον Θερμαϊκό.

Έχει ήδη εξαγγελθεί το κομμάτι που αφορά στην υδραυλική της διευθέτηση (ποσό 7,6 εκατ. ευρώ) και πρόκειται να υλοποιηθεί και το έργο περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής ανάπλασης της Τάφρου με το ποσό των 2,2 εκατ. ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠΠΕΡΑΑ).

Αναφορικά με την επικείμενη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, η υπουργός τόνισε ότι «πρέπει να υποστηριχθεί στη νέα της θέση στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας στη Σίνδο περιβάλλον ευνοϊκό και φιλόξενο για τόσο σπουδαία δραστηριότητα». Για τον σημερινό χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και του περιβάλλοντα χώρου θα γίνει διαγωνισμός ώστε, έπειτα από αξιολόγηση των κτιρίων που υπάρχουν και την ανάπλασή της έκτασης, να δημιουργηθεί ενιαία φυσιογνωμία στην κεντρική περιοχή της πόλης και να ενταχθεί στην καθημερινή ζωή της, επιτρέποντας τη διέλευση περιπατητών και ποδηλατών και συνδυάζοντας χρήσεις με τις όμορες δραστηριότητες.

Ρυθμίσεις και αναπλάσεις περιοχών

Η επιβαρυμένη περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης - Παλιά παραλία ασφυκτιά περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά. Για τον λόγο αυτό στην περιοχή που ορίζεται από τις οδούς Π. Μελά - Τσιμισκή - Πλ. Ελευθερίας - Νίκης θα απαγορευτεί η διέλευση στα Ι.Χ. και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει να χρησιμοποιούνται μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί και να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις, ενώ θα γίνεται συνεπής έλεγχος της φορτοεκφόρτωσης για την προμήθεια των καταστημάτων.

Ο στόχος θα επιτευχθεί με την πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας, όταν έχει ολοκληρωθεί το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
Επιπλέον, για την περιοχή της Πλατείας Χρηματιστηρίου, του Αγίου Μηνά και των παραδοσιακών αγορών του κέντρου η υπουργός τόνισε πως θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία διαδρομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη, με ένταξη σε αυτές των αξιόλογων αρχιτεκτονικών συνόλων (παλιές αρχιτεκτονικές στοές, κελύφη και μέτωπα). Θα προωθηθεί πρόγραμμα πολεοδομικής ανασυγκρότησης με παράλληλη αναζήτηση οικονομικών και άλλων μέτρων που εντάσσονται στον σχεδιασμό, για την ενίσχυση της μικρής κυρίως επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει αυτή την περιοχή της πόλης.

Προωθείται ακόμα η ανάπλαση τριών πλατειών του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η μία είναι ο άξονας Αγ. Σοφίας - Αχειροποιήτου, η δεύτερη βρίσκεται σε γειτονική περιοχή των τειχών δίπλα στο Επταπύργιο, στον Δήμο Συκεών. Η τρίτη, η αποκαλούμενη Βαλκανική πλατεία αφορά σε μικρή έκταση του στρατοπέδου Στρεμπενιώτη στον Δήμο Νεάπολης.

Αναφερόμενη στον Θερμαϊκό, η κυρία Μπιρμπίλη σημείωσε πως πρέπει «να μετατραπεί από νεκρή θάλασσα σε ζωντανό οργανισμό για την πόλη και τους κατοίκους της όχι μόνο περιβαλλοντικά αλλά και λειτουργικά».
Πηγή: Το Πρώτο Θέμα."

Αν ακολουθηθούν πιστά τα όσα ανέφερε η κα. Μπιρμπιλή, όντως θα δοθεί μία ανάσα στο ασφυκτικό κέντρο της πόλης μας. Οι πεζοί θα έχουν μεγαλύτερη ελευθερία. Αν σκεφτεί κανείς το κέντρο είναι ένας πολύ όμορφος περιπατιτικός χώρος που περικλείεται από την όμορφη παραλία μας (που αναφέρουν ότι θα καθαριστεί), και αν διαμορφωθεί και ένας κατάλληλος ποδηλατόδρομος (γιατί συγγνώμη, αλλά ο υπάρχων ποδηλατόδρομος είναι για γέλια και για κλάματα) μπορεί εκτός του να μειωθούν οι ρύποι, η πόλη μας να γίνει ένας Ευρωπαϊκός παράδεισος.
Ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων θα μπορούσε να γίνει τις πρώτες πρωινές ώρες που δεν θα υπάρχει αιχμή στους δρόμους, όπως και ο καθαρισμός της πόλης. Έτσι το υπόλοιπο της ημέρας θα είναι κατάλληλο για τους ανθρώπους που απλά θέλουν να κάνουν την βόλτα τους ή και γι'αυτούς που εργάζονται σε αυτή την περιοχή.
Ας αναμείνουμε λοιπόν μέχρι το 2012 και να δούμε ιδίοις όμμασι τι πρόκειται να γίνει!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: